
به گزارش هیرکان هنر به نقل از فرهنگ آفرینان، «گینتز زیلبالودیس»، خالق انیمیشن فلو و برنده جایزه بهترین انیمیشن بلند اُسکار ۲۰۲۴، در مصاحبه با وبسایت Blender گفت که کار توسعه این انیمیشن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود. آن زمان، او با چالشهایی در سرعت رندر مواجه بود زیرا برخلاف استودیوهای هالیوودی، به سرورها و تجهیزات پیشرفته دسترسی نداشت و به همین دلیل برای به سامان رساندن کارهای فنی انیمیشن خود به نرمافزار رایگان و متنباز «بلندر» روی آورد. سرعت و انعطاف بلندر به او این امکان را میداد که با مرتفع کردن مسائل فنی روی داستانپردازی تمرکز کند.