رادیو و تلویزیون

می‌دانیم بد است، اما نگاه می‌کنیم!

«هرچه زردتر، بهتر» شعارِ این روزهای برخی برنامه‌سازان فضای مجازی است که مفاهیمی همچون عشق و رابطه عاطفی را هسته اصلی شکل‌گیری سناریوهای ساختگی کرده‌اند تا با خلق لحظاتی غیرواقعی، بر مخاطبان خود اضافه کنند، تبلیغ بگیرند و در نهایت با وجود اینکه حتی عده زیادی از مخاطبانِ خودشان هم معتقدند محتوایی که مشاهده می‌کنند چیزی جز به یک اصطلاح «زباله» نیست اما خط قرمزهای اجتماعی را به راحتی به بازی بگیرند.

به گزارش هیرکان هنر به نقل از ایسنا، تاکنون و در پرونده‌ای با عنوان «نمایش عشقِ آنلاین» به تحلیل و چرایی افزایش تولید محتوا در این زمینه، علت استقبال از چنین تولیداتی و همچنین برنامه‌ی سخیف «عشق ابدی» که این روزها فضای مجازی را به تسخیر خود درآورده، پرداخته است. اکنون و در این شماره به سراغ یک جامعه‌شناس فرهنگی رفته‌ایم تا درباره ابعاد جامعه‌شناختیِ دیده شدن این محتواهای زرد و تاثیری که بر روابط می‌گذارد،‌ گفت‌وگو کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا